Dla Kogo

Terapia adresowana jest do dzieci z

  • Mózgowym porażeniem dziecięcym( postacie spastyczne, wiotkie, z elementami atetozy, ataksji, z porażeniami w postaci monoplegii, diplegii, triplegi, tetraplegii)
  • Obwodowym uszkodzeniem układu nerwowego ( uszkodzenie splotu barkowego, uszkodzenia nerwów obwodowych)
  • Przepuklinami oponowo-rdzeniowymi
  • Chorobami nerwowo mięśniowymi w tym
    • Neuropatie ( np. zespół Guillaina-Barrego, rdzeniowy zanik mięśni – również w postaci choroby Werdinga –Hoffmana);
    • Miopatie (np. dystrofia mięśniowa Duchenne’a, Beckera, merozyno-ujemna)
    • Miastenie
  • Zespołami genetycznymi w tym między innymi:
    • Zespół Downa
    • Zespół Angelmana
    • Zespół Dandy’ego-Walkera
    • Zespół Canterella
    • Zespół Marden –Walker
    • Choroba Palizaeusa-Merzbachera
    • Zepół Noonan
    • Zespół Aperta
    • Zespół Klinefeltera
    • Zespół Turnera
    • Zespół Marfana
    • Zespół Pierre Robina
    • Zespół Pradera
    • Zespół Golz-Gorlin
  • Całościowymi zaburzeniami rozwoju szczególnie sfery psychicznej w tym między innymi:
    • Autyzm
    • Zespół Aspergera
    • Zespół Retta
    • Zespoły nadpobudliwości ruchowej z deficytami uwagi
    • Różnego stopnia upośledzenie rozwoju umysłowego
  • Skoliozamiróżnego stopnia ( jednołukowe, dwułukowe trzyłukowe, z rotacyjnym ustawieniem klatki piersiowej, z garbem żebrowym, wałem lędźwiowym)
  • Wadami postawy na przykład:
    • Wady ustawienia stóp ( stopy płasko- koslawe, końsko-szpotawe, płaskostopie podłużne/poprzeczne, przywiedzenie przodostopia)
    • Wady ustawienia kolan ( kolana koślawe, szpotawe)
    • Wady ustawienia kończyn dolnych ( przykurcze zgięciowe stawów biodrowych, kolanowych, przeprosty stawów kolanowych, wzmożona rotacja zewnętrzna/wewnętrzna kończyn dolnych)
    • Anatomiczne i funkcjonalne skróty kończyn
    • Wady ustawienia miednicy ( asymetria, skręcenie)
    • Wady ustawienia kręgosłupa ( odwrócenie krzywizn kręgosłupa, powiększona lordoza lędźwiowa, powiększona kifoza piersiowa)
    • Wady ustawienia barków ( asymetria)
    • Wady ustawienia głowy ( kręcz szyi)

niemowląt z:

  • nieprawidłowym napięciem mięśniowym
    • obniżonym ( słaba kontrola głowy i tułowia, opóźnienie fizjologicznych czynności psychoruchowych lub nie osiąganie niektórych z nich)
    • podwyższonym ( zaciskanie piąstek, prężenie kończyn dolnych , opóźnienie fizjologicznych czynności psychoruchowych lub nie osiąganie niektórych z nich)
  • asymetrią ułożeniową
    • dominujące pochylenie głowy do jednego barku
    • dominujący skręt głowy w jedną stronę
    • skrót jednego boku a wydłużenie drugiego
    • asymetria ukształtowania główki (spłaszczenie potylicy po jednej stronie)
  • asymetrią funkcjonalną
    • chwytanie zabawek tylko jedną rączką
    • obroty z pleców na brzuch i z brzucha na plecy tylko przez jeden bok
    • asymetryczna praca kończyn dolnych
  • kręczem szyi
  • tendencjami odgięciowymi tułowi a i głowy
  • stwierdzonymi zaburzeniami typu:
    • ZOKN (zaburzenia ośrodkowej koordynacji nerwowej)
    • wady genetyczne
    • wcześniactwo
    • zaburzenia ortopedyczne